Veelgestelde vragen

ONZE VISIE

- Waarvoor staat "natuurkapper"?
Dit wil zeggen dat we enkel nog natuurlijk je haren wassen, verzorgen en kleuren. Dit met 100% natuurlijke haarproducten en planten- en minerale kleuringen. We gaan samen voor haar- en hoofdhuidverbetering! We geven je graag advies welke producten er op maat passen voor jou en adviseren dan ook om deze thuis te gebruiken, op deze manier kunnen wij opvolgen hoe je hoofdhuid en haren hierop reageren en eventueel nog advies bijgeven. 

 

INFO VOOR NIEUWE KLANTEN

- Ik gebruik nog geen natuurlijke shampoo maar ik wil wel graag de stap zetten?                                                                           

Geweldig, je hoofdhuid, je haren en onze planeet zullen je dankbaar zijn! Kies voor een adviesgesprek; hierbij bespreken we uitgebreid jouw hoofdhuid en haren en geven we je product advies. Of je kiest online voor een afhaalmomentje; Je springt dan binnen om een shampoo en verzorging aan te kopen om thuis aan de slag te gaan. We raden eerder aan om thuis een D-TOX of diep reinigende shampoo  te gebruiken. Heb je geen tijd om te wachten en wil je meteen je haar laten kleuren/knippen dan kunnen we in het salon een DETOX uitvoeren, om zoveel mogelijk synthetische stoffen van je haren te krijgen.

 

 

 

- Ik wil graag een uitgebreid advies over hoe ik mijn haar thuis moet verzorgen. Ik heb enkele vragen en zou graag meer tips op maat willen?

Dan kan je best een ADVIESGESPREK inboeken, hier voorzien wij voldoende tijd om jouw hoofdhuid en haren te bekijken. We bespreken welk behandelplan, producten of haarroutines er het beste passen bij jou. En adviseren je welke producten je thuis kan gebruiken. Dit gesprek is gratis bij aankoop van minstens 1 product. Ben je een nieuwe klant? Contacteer ons dan even om te vragen of er nog ruimte is voor een adviesgesprek.

 

- Ik wil starten met de juiste shampoo en producten voor mijn haar thuis.

Dan kan je online een AFHAALMOMENTJE inboeken, zo voorzien wij 10min de tijd om jou een goede shampoo en verzorging mee te geven.

 

- Ik zou graag mijn haar natuurlijk laten kleuren, kan dat?

Dat kan zeker. Dit kan met minerale of 100% natuurlijke plantenkleuring. Wil je zeker zijn dat de kleuring goed pakt en goed blijft zitten? Dan was je best zelf je haar al met een natuurlijke shampoo. En gebruik je verder geen synthetische producten, enkel 100% natuurlijke producten. Je kan ook kiezen voor een DETOX behandeling in het kapsalon en daarna thuis aan de slag gaan met de natuurlijke producten. 

 

- Kan ik enkel mijn haar laten knippen?

Zeker, welkom! Wij knippen altijd op DROOG haar. En enkel op proper haar, dat thuis gewassen en verzorgd is met gezonde, natuurlijke shampoo. Zo zien wij hoe je haar van nature echt valt en knippen we daar naar. Zo zal je haar beter en langer in model blijven zitten zonder dat je er zelf te veel werk mee hebt.

 

- Kan ik mijn haar ook laten wassen en verzorgen en drogen bij een knipbeurt?

Natuurlijk, niets zo zalig als dat momentje aan de wasbak! De kans is groot dat we eerst je haren knippen en later pas wassen,..  Als het je 1ste afspraak is kan je ook kiezen voor een DETOX behandeling. Waar we je hoofdhuid en haren eerst echt terug proper maken! 

 

 NATUURLIJKE KLEURINGEN

- Wat is een plantenkleuring?

Een plantenkleuring is een verzorgende kleipakking waarmee je rond de haren kleurt. 200% natuurlijk en het is geeft een hele mooie glans aan je haren. Het is ook volledig veilig voor zwangere vrouwen, mensen met hoofdhuidproblemen, bij ziekte,... Het is GEZONDER dan je haren niet te kleuren omdat het je hoofdhuid en haren verzorgt. We mengen poeder van kruiden en planten met water en daarmee kleuren we je haren! Puur natuur en dat ruik je ook!

 

- Wat moet ik nog weten over een plantenkleuring?

Het is super gezond maar we zijn beperkt. Als je kiest voor een koele/donkere plantenkleuring kan je niet nog lichtere/blonde plukjes in je haar zetten. (als je kiest voor een warme kleur kan dit nog wel). We kunnen ook geen zwarte haarkleur verkrijgen. En we kunnen niet je eigen haarkleur lichter kleuren. Een lichter haartje (grijs of blond) kunnen we wel een (lichteré) kleur/gloed geven.

 

- Wat is een Minerale Kleuring?

Een minerale kleuring is op basis van Mineralen en is gezonder dan een synthetische haarverf. Hij kleurt rond maar ook een beetje tussen de haarschacht. Daarom is hij niet 100% natuurlijk.

 

- Wanneer kies ik voor een minerale kleuring?

Het is misschien wel een goede overgang als je nog van een synthetische haarverf komt. Het is ook een verf waarbij je heel donkerbruin tot bijna zwart mee kan kleuren. En toch kan je nog lichtere (blonde) lokken in je haar zetten. Ideaal als je graag afwisselt van haarkleuren.

 

- Wat is Mineral Whitener?

Dat is een soort blondering op basis van minerale klei. Hiermee kunnen we blond kleuren. Verschillende loktechnieken, schakeringen en balayages zetten. Dit is de gezondste "blondering" die we gevonden hebben op de markt, ze bevat geen ammoniak, geen MEA en geen andere schadelijke stofjes. Ze ruikt heerlijk naar roosjes en is niet schadelijk voor je haren en luchtwegen. Maar LET OP; je kan nooit je haren oplichten/blonder maken 100%natuurlijk! Je zet op deze manier altijd je schubben open en dat zal altijd je haren een beetje droger maken!

 

KLEURGARANTIE

 - Wat betekent onze "de kleurgarantie"?
Natuurlijke kleuringen "pakken" alleen goed en blijven mooi zitten op je haren als er geen synthetische stofjes meer plakken op je haren. Dat komt omdat ze veel zachter/milder kleuren (meer rond de haren) en dus niet je haarschacht openen en dus beschadigen. Daarom is het dus heel belangrijk dat je zelf ook de natuurlijke producten gebruikt thuis. Op deze manier kunnen wij garanderen dat de kleur goed pakt en juist uitslaat en bovendien ook lang genoeg blijft zitten. We raden ook altijd aan om na het wassen de aangepaste conditioner of masker te gebruiken, ja ook al heb je fijn haar. ;-)

 

- Is de kleur niet zoals je gehoopt had?

Dit komt zeer zelden voor bij ons, omdat het onze specialiteit en passie is om een goed adviesgesprek te hebben vooraf en we er van uit gaan dat je de juiste producten gebruikt.

Zou je toch niet helemaal tevreden zijn? Dan gaan we samen uitzoeken hoe dit komt; Is het je eerste natuurlijke haarkleur? Was je al lang genoeg je haren met onze natuurlijke producten of zouden er nog synthetische stoffen op je haren kleven? Heb je je haren te snel gewassen na het kleuren? Hebben we goed besproken en begrepen wat je haarkleur wens was?  ...

Er kan altijd iets mislopen natuurlijk, maar dit zijn onze voorwaarden;

- Gebruik de juiste natuurlijke producten thuis en was het niet te snel na het kleuren.

- Meld het ons zo snel mogelijk = binnen de 1-4 dagen na het kleuren + met een foto als het kan.

- Aan alle voorwaarden voldaan en ligt "de fout" bij ons? Dan proberen we je een van de volgende dagen terug in te plannen om de kleur bij te werken. Je krijgt dan de kleur opnieuw gratis aangeboden (drogen etc niet inbegrepen). Dit geld enkel als je terug komt binnen de 1,5 week, omdat als je later terug komt, er weeral een grotere uitgroei bij zit.

 

PRODUCT OMRUILEN?

- Wij gaan altijd voor een advies op maat en zoeken graag samen met jou naar de juiste producten. Hierdoor voorkomen we dat je een "foutief product" hebt waar je niet tevreden van bent. Moet je toch nog wennen aan een product? Dat kan, maar wij weten uit ervaring dat je hoofdhuid of haar vaak nog even gewoon moet worden aan iets nieuws. Dus ons advies is om het product helemaal op te maken en dan te evalueren of je de volgende keer toch voor een ander product zou kiezen. Koop je een product online via de webshop; kijk dan goed naar de omschrijving of je het juiste aankoopt. Let op; "REFILL" zijn enkel busjes die wij hervullen, deze kunnen dus ook niet opgestuurd worden.

 

 

AFSPRAKEN ANNULEREN

 

- Ik kan mijn afspraak niet nakomen en wil deze graag annuleren of verplaatsen.

Dit kan je gratis doen tot 24u van te voren via je bevestigingsmail (van optios). Houd de mail dus altijd goed bij (soms zit deze ook bij spam). Als het je echt niet lukt via de mail kan je ook contact opnemen met ons. Let op dat je dit dan vroeg genoeg doet aangezien we niet elke dag open/bereikbaar zijn!

 

- Ik ben mijn afspraak vergeten of ben niet komen opdagen OEPS!

Gelukkig komt dit maar zelden voor bij ons, waarvoor dank! Wederzijds respect voor elkaar vinden wij dan ook heel belangrijk! Check altijd goed je mails, je krijgt altijd 12u voor je afspraak nog een herinnering om zeker te zijn!

Zoals we communiceren via je bevestigingsmail en op onze online boeking ; als je niet tijdig annuleert kan je afspraak aangerekend worden. Dit omdat wij andere klanten hebben die heel graag in jouw plaats een plekje in onze agenda hadden en wij ons team ter beschikking hebben staan voor jou. Bij een knipafspraak rekenen we deze aan, bij een langere afspraak rekenen we alleen de verloren tijd aan (geen producten uiteraard). Of je mag trakteren met een KEI lekkere taart, dat maakt misschien ook veel goed! ;)

 

Groetjes,
Team natuurlijk mooi